yogalogo

הבלוג שלי

טעויות נפוצות שבעלי עסקים עושים בזמן שהם
פונים ללקוחות פוטנציאלים


דיברתי השבוע בטלפון עם בעל עסק מתחום הטיפול האלטרנטיבי.
ניסיתי להבין ממנו באיזה בעיה הוא מטפל.

התשובה שקיבלתי:

״למדתי את התחום בבית ספר גבוה בהרווארד ולאחר מכן פיתחתי אותו לכדי שיטה מדוייקת בזמן טיול בהודו״

שאלתי שוב, באיזה בעיות השיטה שלך מטפלת?

מדובר בטיפול אנרגטי לאיזון מערכת הצ'אקרות.

שאלתי פעם שלישית , אוקי,צ׳אקרות… שמעתי את המילה בעבר מחברים שחזרו מהודו,
אבל… למה מישהו צריך איזון במערכת הצאקרות שלי?

״זה עוזר לטיפול בבעיות גב, בטן וגם בעיות נפש״

או!!  תודה ! 
סוף סוף קיבלתי תשובה! 

הייתי צריכת להרגיש תחקירנית של עובדה כדי להבין מה לעזאזל הוא רוצה ממני?

וזו הטעות הראשונה שהם עושים :

אחרי שכבר ניהלתם שיחה התחלתית עם הלקוח שלכם והגעתם לשלב שכבר הבנתם שיש לכם את היכולת לעזור ללקוח לו מגיע השלב שאתם רוצים להסביר לו מה אתם מציעים.

בבקשה מכם- שהשלב הזה מגיע – דברו בשפה פשוטה!! דברו בגובה העיניים!

רוב הסיכוים שהלקוח המתעניין לא מגיע מהתחום שלכם, הוא לא דובר את השפה, הוא רק רוצה להבין מה הוא מקבל! איזה פתרון אתם מציעים לו.
 אם תדברו איתו בסינית זה לא יגרום לו להסתכל עליכם כמומחים אם זה מה שאתם חושבים, אלא יותר כמשהו מאיים עליו שהוא רוצה להתרחק ממנו!

וכן, תמיד יהיה קיים הגם הלקוח הזה שמבין את השפה שלכם, אבל מדובר במיעוט!
 אתם הרי לא רוצים לפנות למיעוט נכון?

אם השירות שלכם הוא פרסום גוגל : אני דואג לזה שאתה תופיע בעמוד הראשון בתוצאות החיפוש של גוגל כשמישהו מתעניין במוצר שלך.  

את מזכירה וירטואלית?- את מזכירה שנותנת שירות מהבית כפרילנסרית. את יכולה לוותר על הוירטואלית.

והטעות השניה ?
בעלי עסקים מרבים לדבר על עצמם! והרבה.
במיוחד בפרסום שלהם. זה חשוב  ומאוד רלוונטי… אבל! אתם שוכחים את הלקוח!
מה הוא צריך? מה יעזור לו?  תדברו יותר עליו!

אתם אנשי נדלן?-  לא כ״ מעניין אותי שהדירה שלי תעזור לכם להגדיל את מאגר הדירות שהמשרד שלכם מציע, מענין אותי שתמכרו את הדירה לי במחיר הכי טוב ובזמן הכי הגיוני! כל השאר פחות רלוונטי לי.

 אתם אנשי משכנתאות?- הריבית הנוכחית בשוק פחות מעניינת אותי ואני לא בטוחה מה זה פריים, מענין אותי רק שתחסכו לי כסף!

לסיכום! דברו ברור ודברו עלינו! הלקוחה הפוטנציאלית שלכם 🙂

Call Now Button